Katalog firm i organizacji społecznych

Katalog firm

Mapa obszaru LGD

lgd logo1-427x307 1

Logotypy na strone

II Morawicki Sabat Morsów z Nalotem na Łysicę"

Zapraszamy przedstawicieli mediów na wydarzenie, które organizuje Morawickie Stowarzyszenie Morsów "Byle do Zimy!" Klub Sportowy założony 2.02.2020 roku w Morawicy. Wydarzenie ma nazwę "II Morawicki Sabat Morsów z Nalotem na Łysicę" - jest wydarzeniem dwudniowym (plan ramowy w załączniku). Postanowiliśmy zorganizować drugą edycję zimowego wejścia morsowego na Łysicę, które w zeszłym roku zostało przez nas nieoficjalnie zapoczątkowane. W tym roku chcieliśmy zrobić to w większej oprawie - jako dwudniowy zlot, na który zaprosiliśmy morsów z całej Polski.
W sobotę rozpoczynamy o godzinie 12:00 pod Centrum Samorządowym w Morawicy. Planujemy zrobić uroczyste otwarcie, paradę morsów - czyli uroczysty przemarsz przez miasto Morawicę nad zalew w którym morsujemy. Nad zalewem oczywiście grupowe morsowanie i grzanie się przy ognisku, proponujemy poczęstunek i przygotowane przez nas konkursy, również będzie tam wystawa zdjęć z najciekawszych momentów naszego w działalności naszego stowarzyszenia - z okazji drugich urodzin tej organizacji.

W niedzielę zdobywamy górę w szortach, wydarzenie rozpoczyna się w Świętej Katarzynie o 11:00. Łysica 613m. n. p. m. to najwyższy szczyt gór świętokrzyskich - znakomity do pierwszego wejścia morsowego na szczyt. W Polsce rozwija się moda na zdobywanie szczytów gór w niekompletnym stroju, np. w szortach - postanowiliśmy również uruchomić nasze rodzime góry w tym zakresie i tak powstała idea Nalotu Morsów na Łysicę. Góra nie jest wysoka, ale warunki podczas wejścia są surowe - ekspozycja na wiatr, niższa temperatura odczuwalna, większe oblodzenie i wolniej topniejący śnieg. W zeszłym roku mieliśmy "lepszą" pogodę - temperatura odczuwalna było około -15 stopni. W tym roku zima nie jest taka surowa, ale na pewno wejście będzie świetne. Wejście będzie zabezpieczane przez strażaków z OSP. Po zejściu z góry zamorsujemy ponownie - tym razem w zalewie w Wilkowie, z widokiem na górę Łysicę.

Informacji udziela Marcin Łazarczyk tel. 501462290, nagrywamy też podcasty
26-026 Morawica
tel.: 695951771

Obszar działania

logominLokalna Grupa Działania „Perły Czarnej Nidy" jest jedną z siedemnastu LGD działających na terenie województwa świętokrzyskiego. Położona jest w jego centralnej części, a swoim zasięgiem obejmuje obszar gmin: Chęciny, Morawica i Nowiny. Powierzchnia LGD stanowi 313 km2, które wg stanu z 31.XII.2020 r. zamieszkiwało 39 862 mieszkańców.