Serdecznie zapraszamy członków i przedstawicieli organizacji pozarządowych z województwa świętokrzyskiego do wzięcia udziału w bezpłatnym szkoleniu: Podstawy księgowe prowadzenia organizacji pozarządowej, które odbędzie się w dwóch terminach tj.:
1) w dniach 14-15 lutego 2013 r. w Rudkach - Restauracja "U Jana" ul Kolejowa 2 (Gmina Nowa Słupia). Termin nadsyłania zgłoszeń upływa z dniem 7 lutego 2013 r.
2) w dniach 4-5 marca 2013 r. w Jędrzejowie - (dokładny adres zostanie podany w późniejszym czasie). Termin nadsyłania zgłoszeń upływa z dniem 20 lutego 2013 r.
Formularz zgłoszeniowy, Dane uczestnika projektu oraz Dane organizacji dostępne na stronie: www.lgd-srws.pl należy dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą na adres Inkubator Trzeciego Sektora (Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Świętokrzyskiej) ul. Rakowska 5, 26-025 Łagów.
Program szkolenia:
1. Akty prawne, na które osoby prowadzące księgi rachunkowe organizacji pozarządowych powinny zwrócić uwagę. Krótkie omówienie każdego aktu prawnego – jakich zagadnień dotyczy, w jakich sytuacjach organizacje powinny z niego korzystać.
2. Podział kosztów i przychodów w organizacjach pozarządowych. Omówienie podziału kosztów w organizacjach pozarządowych. Specyfika rozliczania wyniku finansowego w NGO.
Wyodrębnienie przychodów i kosztów realizowanych projektów.
3. Zakres odpowiedzialności księgowej/księgowego oraz kierownika jednostki. Przedstawienie sankcji karnych za nieprawidłowe prowadzenie ksiąg i nieprawidłowe sporządzanie sprawozdania finansowego.
4. Prezentacja poszczególnych zasad rachunkowości – krótki opis wraz z przykładowymi zastosowaniami w praktyce.
5. Przedstawienie wymogów ustawy o rachunkowości dot. dokumentacji zasad (polityki) rachunkowości. Omówienie przykładowego planu kont.
6. Omówienie zasad ewidencji rzeczowych aktywów trwałych.
7. Ewidencja księgowa majątku obrotowego.
8. Zasady ewidencji przychodów i kosztów organizacji.
9. Omówienie elementów i zasad sporządzania sprawozdania finansowego.
10. Sporządzanie sprawozdania finansowego organizacji pozarządowe. Rozliczenie z Urzędem Skarbowym.
11. Dyskusja, podsumowanie szkolenia.
Więcej informacji udziela Sławomir Miechowicz pod numerem telefonu 41 30 74 938 lub mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Szkolenie realizowane jest w ramach Projektu "Trasa 78 - ze śląskiego w świętokrzyskie" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Lokalna Grupa Działania „Perły Czarnej Nidy" jest jedną z siedemnastu LGD działających na terenie województwa świętokrzyskiego. Położona jest w jego centralnej części, a swoim zasięgiem obejmuje obszar gmin: Chęciny, Morawica i Nowiny. Powierzchnia LGD stanowi 313 km2, które wg stanu z 31.XII.2020 r. zamieszkiwało 39 862 mieszkańców.
Lokalna Grupa Działania
"Perły Czarnej Nidy"
ul. Spacerowa 7, 26 - 026 Morawica
tel. 41 306 79 35
tel. 41 306 79 34
Biuro czynne:
poniedziałek-piątek: 7:30 -15:30
Nr konta bankowego
Bank Spółdzielczy w Kielcach o/Morawica
25 8493 0004 0070 0200 1108 0001